söndag 22 november 2009

.Snart är helgen slut

Det är söndag kväll och snart är det ny vecka igen. Det känns som om veckorna flyger fram. Kan ni tänka er att nästa helg är det redan första advent. Det känns lite konstigt! För ett år sedan gick jag och väntade på att få se vem som fanns i magen min och snart fyller han ett den lille krabaten. Tiden går fort!
Det har varit en skön och mysig helg utan några måsten, utan vi har tagit dagen som den har kommit. Vi var på Marieberg en sväng igår, mannen min var i behov av en ny jacka och jag fick tag på en ny snygg skjorta, samt att vi köpte julklappen till oss. Känns skönt att vi snart är klara, eller nästan i alla fall. Lite finns det kvar att köpa och det är bara kul för jag tycker om att åka ut kring jul och handla julklpappar. På kvällen skulle våra kära vänner E och A och deras lilla son A komma och hälsa på och det var såååå trevligt! Han är ju så charmig och söt deras lilla son, har nog aldrig sett en sådan söt bebis förut. Synd bara att han sov så mkt, hade gärna gosat med honom litegrann, men det blir väl fler chanser =)
Idag fick jag sovmorgon och det behövdes verkligen. L vaknade flera gånger under natten och sedan vaknade N kl halv sex i morse. Så jag var inte på det bästa humöret. Kändes skönt att få sova litegrann på morgonen då. Mannen min hade fixat mysig frukost och efter att ha avnjutit en god frukost åkte vi till kyrkan. Det var länge sedan nu, kändes skönt att få komma dit och lyssna på en bra predikan och känna glädjen och värmen som finns. Blev sedan hembjudna till mannens syster och svåger på kaffe och sedan efter det hem och fixa mat. Ja och nu är det snart kväll igen. Som sagt, var flyger tiden iväg.
Ska ta och sätta på lite kaffe nu och gå upp och väcka mannen min som har tagit sig en tupplur. Inte fel inte!
Hoppas ni alla har haft en lugn och skön helg!

Kramar

Inga kommentarer: