söndag 22 november 2009

.Jag vill vara här

Var som sagt i kyrkan idag och då sjöng vi en lovsång som jag tycker så mkt om. Den har en sådan talande text och jag bara älskar den sången:

"Jag kommer som jag är, har ingenting att dölja.

Du har skapat mig och känner mig så väl.

På vacklande ben, men jag längtar att få följa.

Du styrker mig och leder steg för steg.

Jag vill vara här, i ditt ansiktes ljus.

Låt mig präglas och bli en bild av dig.

Jag vill vara här, i ditt ansiktes ljus.

Reflektera ljuset ifrån dig"

Tänk att det finns en som känner oss så väl och ändå aldrig lämnar oss. Vi får komma som vi är utan att göra oss till el ändra på oss och jag tycker att det känns så underbart. Jag önskar att alla skulle känna den kärleken och hur ljuvligt det är att få tillhöra den levande Guden. Jag önskar att jag fick vara i Hans ansiktes ljus lite oftare och att jag kan få präglas och bli mer lik Honom. Det är min önskan och min längtan. Att få vara där!


Inga kommentarer: