måndag 9 november 2009

.Lillplutt

Var på elva mån kontroll idag med L samt på två och ett halvt års kontroll (mer tre år) med N och dem skötte sig sååå bra. N pratade som aldrig förr och kunde självklart svara på alla frågor som hon ställde. Han är inte särskilt stor min lilla plutt, var inte över 90 cm. Han låg nästan två rader under det normala, lilla vännen. Nåja, han kanske kommer att växa mer så småningom. L ska snart få komma på ett års kontroll och då skulle barnläkaren vara med pga att L är så rosslig och har problem med luftvägarna. Bvc-sköterskan tyckte att det borde kollas upp ordentligt, så det känns skönt! =) Han är värre än någonsin just nu, hostar och hostar och hostar och dessutom är astman tillbaka och han piper en hel del igen. Bäst att börja med medicinerna igen. Jag blir så trött på att han alltid ska vara förkyld, han får liksom aldrig vara helt frisk.
Ja ja, that´s life! Mannen min ska på övning ikväll så jag vet inte hur jag ska göra med barngympan. Känns inte som om det är läge att ta med L dit pga hans hosta. Det känns lite dumt! N får nog klara sig utan den ikväll även om han älskar att vara där. Får ta en hemmakväll istället. Jag känner mig lite si och så själv så det kanske bara är bra att vara hemma och ta det lite lugnt.
På tal om ngt helt annat så var jag på ett pass med skivstång igår och jag har aldrig mått så dåligt i hela mitt liv tror jag. Efter ca femton-tjugo min blev jag illamående, yr i huvudet och kände mig riktigt dålig. Jag fick springa och spy och sedan kunde jag inte vara med mer på det passet. Det konstiga är att det höll i sig sååå länge. Jag kunde knappt köra hem och när jag kom hem så mådde jag pyton och fick lägga mig på en gång. Jag vet inte vad det var om det var utmattning eller vad det var. Sist jag mådde så på en träning var när jag väntade L och jag vet att jag inte är med barn, tror jag i alla fall, så det kan det ju inte vara.
Nej, nu åker mannen min igen efter att ha varit hemma i tio min så jag ska väl gå och ta hand om mina små älsklingar.
Önskar er alla en fortsatt trevlig kväll!

Kramar

Inga kommentarer: