tisdag 24 november 2009

.Pepparnötter

Har börjat baka lite till kommande högtider. Måste ju ha ngt att bjuda på om man får hem folk. Först så slängde jag ihop en pepparkaksdeg för första gången och den blev sååå bra. Lite farligt det där, för jag älskar verkligen pepparkakor så jag hade många ursäkter att få smaka på degen =) Nåja, det blev bra mycket så det gjorde inget. Känns skönt, då kan vi baka ordentligt på torsdag när vi har pysseldag. Sedan räcker det även tills helgen då J junior kommer. Kan vara roligt att få baka lite med honom med.
Medan barnen sov middag gjorde jag en sats med pepparnötter oxå, men dem har jag inte hunnit smaka på ännu. Dem ser verkligen goda ut!



Pepparnötter, ser smarrigt ut va!

Jag hade tänkt att baka lite syltgrottor oxå, men det får bli en annan dag. Man hinner ju inte hur mycket som helst när man är hemma med två små busar.

Kramar

Inga kommentarer: