torsdag 5 november 2009

.Ja se det snöar

Ja se det snöar....det var ju roligt Hurra!
Nu blir det vinter, nu blir det vinter
som vi har önskat , Hurra!
Ja om det vore så, men för det första kommer nog inte snön att ligga kvar och för det andra så
brukar det bara vara blaskiga vintrar nu för tiden. Tänk om vi istället kunde få en meter snö och kallt, som när man var liten. Tänk vad mkt skoj man kunde ha då. Fast det såklart, när man var liten så kändes det ju på ett annat sätt, kanske att man inte skulle uppskatta det och se på samma sätt som då.
Skulle egentligen ha åkt på mamma-barn gympa idag, men näsan rinner, ögonen svider och jag hostar. Usch, vad jag gnäller =) Nejdå, så illa är det inte men jag börjar bli trött på att vara så förkyld hela tiden. Önskar att det kunde gå över eller att jag kunde få bli ordentligt sjuk och ligga i några dagar och att det sedan försvinner.
Idag efter lunch ska jag in med bilen på service. Tråkigt! Men, men mannen min jobbar ju så då får jag väl ställa upp. Det skulle bara ta 20 min så det är ju bra. Jag får väl ta en promenad el så under tiden, om det inte vräker ner vill säga. Sedan på eftermiddagen får jag besök av E och hennes två barn igen. Skoj, skoj! Det är alltid lika kul att träffa dem.
Förresten, har bokat semesterstuga nu till nästa sommar. Jag vet, kanske lite tidigt, men är man inte ute i god tid så får man inte det man vill ha. Det blev en stor stuga i Danmark, 300 m från havet. Kalasfin , med ångbad, bubbelpool och annat smått och gott. Känns kul! Vi ska åka tillsammans med en annan familj och deras tre barn. Trevligt, trevligt!
Nej, nu ska jag nog gå och sätta mig och ge lillkillen lite mellis och sedan ska han nog få sova lite.

Först lite bilder:


Jag och N myser i fotöljen


N med solglasögon och sin väska packad. Han skulle ta bilen till mormor. Så söt! =)

N och L leker på N´s rum


N äter banan på sitt rum


L i pappas knä när han jobbar

L sitter och leker på storebrors rum


Jag poserar i fotöljen


L på golvet i köket (gjorde om bilden till en målning, blev ok)
Ha en bra dag allesammans!
Kramar

1 kommentar:

svintoflickan sa...

Mysiga kort!!!

Hoppas ni är piggare nu..eller mest L vad jag förstår.

Nu ska vi göra te o smörgås här.

kram