tisdag 17 november 2009

.Lussebak

Köpte ju hem saffran häromdagen så igår satte jag igång en saffransdeg tidigt. Det blev både lussekatter och bullar bakat och som vanligt så kan jag visst inte baka små bullar, utan det blev stora bullar och stora lussekatter. Men det så klart, ska det vara så ska det vara ordentligt =) Goda blev dem i alla fall. Mannen min är inte jätteförtjust i lussekatter, så därför bakade jag lite bullar oxå, samt hade pärlsocker på lussekatterna och ja, dem blev godare....Kanske inte nyttigare, men väldigt goda!
Får se nu om jag kan låta dem vara i frysen el om det kommer bli en bulle till kaffet varje kväll. Hm, nej jag får nog försöka att låta dem vara. Vi har ju både ettårskalas samt advent snart, så då lär det gå åt. Ja tänk va, snart är min lilla plutt ett år. Vad fort det har gått! Jag minns det som igår när han kom, min lilla prins!






Kramar

Inga kommentarer: