onsdag 2 februari 2011

.Spännande men skrämmande

Igår hade vi en heldag i skolan med föreläsningar. Den här kursen är inte så jätterolig, lite halvflummig faktiskt. Ser framemot att få börja på nästa kurs. Igår innan lunch kom dock två blivande barnmorskor och berättade lite om hur dem har det. Dem går sista terminen nu och är ute på praktik. WOW! Jag blev så peppad av dem och det verkar vara så spännande att få vara ute på praktik, men samtidigt så skrämmande. Tänk att själv förlösa ett barn under praktiken, utan att ngn annan är med. Ska vi klara det? Hur känns det att första gången vara med om en förlossning? Ja, mycket frågor blev det, men jag känner mer och mer att jag har valt helt rätt. Visst kommer det att bli tufft och det är säkert inte så lätt alla gånger, men vilket yrke! Så mkt glädje!
Ja, bara tanken på att jag en dag ska förlösa barn själv, det går inte att beskriva.
Har en dag hemma idag! Skulle egentligen ha åkt till skolan idag för genomgång på biblioteket, samt föreläsning om studieteknik, men jag kände att jag kan klara mig utan det. Det ger mer om jag kan vara hemma en dag och läsa lite och se till att bli klar med studieuppgiften till nästa vecka.
Så, nu blir det till att sätta näsan i böckerna en stund.
På återseende!

/ Mrsfunky

Inga kommentarer: