måndag 21 februari 2011

.Hinner inte med

Känner mig stressad, känner att jag inte hinner med. Ska det vara så här! Idag har det varit full rulle från morgon till kväll, hinner inte med allt som jag vill och måste göra. Tycker inte om att se röran i huset, är inte van, mår dåligt! Hur gör man för att hinna med både hem och barn och heltidsjobb och träning och allt man vill göra.
Måste sänka kraven, men hur gör man! Vill ha ordning och reda, vill träna, vill ha fint omkring mig, men känner att jag inte hinner med, jag orkar inte!
Är trött!

/ Mrsfunky

3 kommentarer:

Anonym sa...

Känner så väl igen mig i det du skriver vännen. Det är verkligen inte lätt att få till det med allt när man studerar. Tiden är alltid en bristvara och det är inte lätt att göra avkall på saker man vill göra eller hur det ser ut hemma. Tyvärr måste man prioritera och försöka göra det så lätt för sig som möjligt för att få vardagen att gå i hop. Du är ju galet mer effektiv än mig så jag tror att du snart kommer hitta dina rutiner och få allt att flyta på:) det bästa med att studera är att det periodvis kan vara lite lugnare och då får man ta i kapp för de stressiga perioderna. Stora kramar

Vickie sa...

Tyvärr så är det så verkligheten ser ut. Man får helt enkelt prioritera... vad som är viktigast. Vet att det där med rörigt hemma är jobbigare för dig men men.. du hittar snart ett sätt att få vardagen att gå ihop.
Men lätt är det inte och trött blir man.
Vi får höras snart!
KRam kram

Therese sa...

Du får sänka kraven för att orka.. Tror att du har lite väl höga krav på dig själv...
Lite trist att behöva säga det, men ja..så här är det;)

Lycka till, du kommer snart in i dina rutiner ska du se.
Kram