måndag 21 februari 2011

.Bebisfabriker

Imorgon ska vi ha en redovisning i skolan som jag inte ser framemot. Ämnet är väldigt intressant, men jag tycker inte om att stå inför folk och prata. Vi är indelade i grupper och den gruppen jag är med i har valt att inrikta oss på surrogatmoderskap och hur det ser ut i Indien.
Det är mkt intressant och det finns många sidor och synvinklar att se det ifrån. Vem utnyttjar vem? Blir dessa kvinnor utnyttjade trots att dem får upp emot 15-årslöner för ett barn? Eller är det så att dessa kvinnor utnyttjar att västerländska par inte kan få barn och då tjänar pengar på det? Ja, som sagt, det finns många sätt att se det på.
Är lite smått nervös inför morgondagen, men jag kommer nog att överleva det med. Det värsta av allt är att imorgon kommer vi att få en hemtenta som sedan ska lämnas in på torsdag redan och vad jag har hört så ska den vara riktigt jobbig. Ja, så om ni undrar vad jag gör hela onsdag så har ni svaret där =(
Nej, nu ska jag sätta mig och njuta av min kopp te innan det är dags för sängen.

/ Mrsfunky

Inga kommentarer: