torsdag 10 februari 2011

.Magsjuka eller inte?!

Imorse när jag var på väg till skolan ringer dem ifrån dagis och säger att stora killen har kräkts vid frukosten. Hm, vad gör man, jag kunde inte vända och åka hem eftersom det inte var jag som körde idag. Dessutom ringde jag till mannen och han var i Kristinehamn. Ja, det var bara att ringa till dagis och säga att vi kommer så fort vi kan. Dem blev inte särskilt glada och ringde även och frågade mannen igen när vi kommer. Tyvärr var det inte så lätt för honom heller så först klockan elva hade han hämtat honom och dem var inte på topp humör på dagis. Nåja, huvudsaken är att vi kom och hämtade honom. Jag vet inte om det var magsjuka eller inte för han har inte kräkts ngt mer och han har dessutom ätit en helmassa, så vi får vänta och se. Hoppas, hoppas på att det inte är magsjuka, för det vore ingen hit.
Jag känner att jag inte har tid att vara hemma med sjuka barn nu.
Det bästa av allt var att föreläsningen på eftermiddagen var inställd, så vi slutade vid lunchtid, skönt! Det tog dock sin lilla tid att komma hem med tanke på vädret. Usch vilket väder det är, rena rama snöstormen. Det skulle tydligen snöa hela dagen idag och även imorgon, så det känns ju lagom skoj. Nej, nu vill jag ha vår!
Nej, nu ska jag ta tag i veckans städning härhemma, så jag kan ta det lite lungt sedan.

På återseende!

/ Mrsfunky

Inga kommentarer: