tisdag 15 februari 2011

.Das magsjuka is back =(

Jaha, livet blir inte alltid som man tänkt sig. Idag skulle jag gå en halvdag i skolan och sedan skulle jag åka med en kompis och fotografera mig i en studio, men vad händer då. Jo, lillkillen blir sjuk, magsjuka! Jaha, så då var den här dagen och resten av veckans planer helt borta. Inte roligt! Han har kräkts flera gånger på morgonen och mår inte alls bra. Dessutom är han genomförkyld och hostar en massa, så det är mkt slem som kommer upp. Visst, det är ju bra, men jag lider så med honom. Lilla gubben! Hoppas nu bara att vi andra klarar oss, men vi får väl se. Jag kan dessvärre inte vara hemma fler dagar ifrån skolan den här veckan, så på torsdag får mannen vara hemma. Det är så typiskt, jag blir så trött på sjuka barn. Jag har varken tid eller lust att vara hemma med sjuka barn just nu, speciellt inte med magsjuka.

Ja, ja, så kan det vara. Nu är det som det är så det är bara att gilla läget.
Ja så det lär inte bli så mkt gjort idag, mer än kanske tvätta och tvätta och torka spyor. Ska sätta mig och börja läsa lite i böckerna till nästa kurs; Obstetrik samt i Barnmorskans handbok. Intressant! Ser verkligen framemot att få börja på nästa kurs.
Nej, dags att slänga in lite mer ved i kaminen och kakelugnen och sedan ska jag sätta mig med en stor kopp te och mina böcker. Lillkillen sover och har sovit en stund, hoppas han sover ett tag till.

/ Mrsfunky

Inga kommentarer: