söndag 1 januari 2012

.Mysdag med familjen

I fredags hade inte mannen ngt jobb inbokat, första dagen på hela veckan, så då passade vi på att ha en riktig mysdag hela familjen. Vi åkte in till Örebro och gick och såg filmen: Alvin och gänget 3. Det var första gången L var på bio och det gick riktigt bra. Han satt som ett ljus hela filmen och tyckte det var riktigt skoj. Att han dessutom fick ha en stor burk med popcorn i knäet gjorde ju inte saken sämre =)


Jag har inte sett ngn av dem andra två filmerna så jag visste inte vad jag hade att vänta, men den var riktigt rolig, helt klart sevärd.

Jag ger den 4 funkys av 5 möjliga

Efter filmen gick vi till Pacos och åt lunch, jag åt tacos och mannen åt quesadillas och killarna åt ifrån deras lunchbuffé som bestod av lite allt möjligt. Vi hade en riktigt mysig och härlig dag tillsammans, skönt att bara vara en dag utan en massa måsten.

Runt halv fyra var vi hembjudna till goda vännerna E och A för lite fika och för att få gratta dem för deras lilla dotter som redan hade hunnit blivit 1½ månad gammal. Vilken liten sötnos, så gullig och snäll. Hon låg i min famn bra länge under kvällen och det var mysigt värre =) Killarna lekte även bra med hennes storebror, vårt gudbarn Alfons som snart är två och ett halvt år. Tiden går fort!
Ja, det var kul att äntligen få träffa lilla underverket. Ja, så fredagen bestod verkligen bara av en massa skojsiga saker. Summa summarum, en superrolig och mysig dag!

/ Mrsfunky

Inga kommentarer: