onsdag 25 januari 2012

.Lite småstressad

Har snart gått min andra vecka på förlossningen och jag har bara hunnit med att förlösa tre stycken små bebisar. Jag är nu uppe i 18 stycken förlossningar, vilket betyder att jag har 32 stycken kvar. Dessutom har jag minst 25 passningar kvar, vilket gör mig lite småstressad. Jag behöver ha minst 4 förlossningar per vecka plus 3 passningar, frågan är bara kommer jag att klara det. Det värsta som kan hända är att jag får jobba dygnet runt dem sista veckorna på praktiken, men det vill jag ju helst slippa.

Det känns bra att vara tillbaka igen, men oj vad mycket det är kvar att lära. Det är ju inte bara det normala nu utan allt komplicerat oxå och det är ju en del. Men, men jag har några veckor på mig och bara för att jag blir klar barnmorska så betyder ju inte det att jag är färdig, för jag kommer alltid att lära mig nya saker och jag tror nog aldrig att man blir helt fulländad som barnmorska. Det finns alltid saker att lära. Bara en sådan sak att ta nya människor, det är inte alltid lätt.
En sak är i alla fall säker och det är att jag får vara med om många härliga upplevelser och mycket glädje i mitt jobb och det gillar jag! =)


/ Mrsfunky

Inga kommentarer: