söndag 15 januari 2012

.Imorgon börjar allvaret

Imorgon drar allvaret igång igen. Vi har en teoridag i skolan imorgon och sedan på tisdag drar praktiken igång igen. Nu väntar tio långa och spännande veckor på förlossningen. Det är nu det gäller, det är nu som jag måste få ihop alla mina förlossningar. Jag har 35 kvar att förlösa, vilket innebär ca 4 stycken i veckan. Det kommer nog att gå bra!

Jag ser framemot det, men samtidigt är jag bra nervös. Det är mycket som står på spel nu, det är mycket man ska kunna. Nu är det inte bara att stå och se på utan nu är det jag som ska klara av både normala och komplicerade förlossningar. Ja tänk va, om mindre än fem månader är jag färdig barnmorska. Det är stort, det är coolt! =)
Det trodde jag inte för några år sedan att jag skulle börja jobba som barnmorska till sommaren, men det kommer jag att göra och det bästa av allt är att det känns helt rätt.

/ Mrsfunky

1 kommentar:

Therese sa...

Vilken spännande slutspurt du har framför dig!!! Jag önskar dig all lycka, men vet och tror att det går galant, du är som gjord för detta yrke, för tom genom bloggen utstrålar du en värme, lugn och förtroende som gör att man vill ha dig vid sin sida en sådan gång då det verkligen gäller <3 KRAM

Ps Ni är välskomna att åka miniskoter här ;-D Ds