söndag 1 januari 2012

.Året som gått

Januari:
Jag kommer in på skola och börjar min väg mot att bli barnmorska, känns spännande och lite läskigt, men en fantastiskt upplevelse. Min lilla kille fyller även 4 år och blir firad både hemma men även på Skojlandet där han har kalas för sina vänner.

N på sin fyraårsdag

Februari:
Mycket snö och vi är ute en hel del och går promenader, åker pulka och bara njuter av snön. Vi har även en hel del kalas i familjen som vi firar.
Vi får även magsjuka i familjen, mindre skoj.

På en av alla vinterpromenader

Mars:
Mannen i mitt liv fyller år och jag firar honom med dunder och brak.
Våren är även på ingång och vi är ute en hel massa och leker och busar. Själv fortsätter jag med skolarbetet, full fart hela dagarna. Jag shoppar mig även ett par nya joggingskor, så nu är det slut med ursäkter, bara att ge sig ut i joggingspåret.

Mannen och mina två små killar

April:
Vi firar påsk med goda vänner i Katrineholm, firar även mina kära föräldrar som varit gifta i 35 år, häftigt!
Våren är här på riktigt och vi njuter av sol och värme, vintern är bortblåst.
Jag och mannen åker en helg till Lundsbrunn för att bara koppla av och njuta av en helg i chokladens tecken. En helg värd att minnas!

En del av Prag ( hamnade visst i fel ordning, skulle vara under maj månad)

Jag och mina killar på påskafton, letandes chokladkycklingar i gräset

Maj:
Ja i maj var det mycket som hände, jag var med och sprang vårruset med några tjejer ifrån klassen. En trevlig kväll!
Vi åkte till Gotland en weekend, en kanonhärlig och skön helg bara med familjen. Jag och mannen åkte även till Prag en helg, vilken fantastisk resa.

Juni:
Jag börjar jobba, en sommar på gyn. Trivs som fisken i havet. Vi åker en dag till Kolmården, tittar på djuren, har en mysdag med våra små killar. Vi njuter av sommaren, solar och badar en hel del.

N på Kolmården

Juli:
Nu är det semester, vi packar in oss i bilen och reser till Österrike, två veckor på resande fot med tre barn. En prövning, men också en resa att minnas. Mycket skoj hade vi!
Snickarna kommer och börjar byta våra fönster, jag och mannen åker även till Göteborg för att fira vår bröllopsdag.
Jag och älskade N i Österrike

De flesta av kusinerna i trappen hemma hos oss.

Vi hade en grillkväll hemma hos oss en dag i juli, mycket mysigt.

Augusti:
Ja, jag jobbar hela månaden, vi njuter av sol och värme, gör inte så mycket, bara är. Vi åker upp och firar min syster som blir 35, fullt hus och mycket kakor och gott.

L i rutschkanan. En av alla dagar i lekparken

Semptember:
Vi hämtar hem vår lilla pärla, sååå fin. Skolan är igång igen och med den praktik. Jag gör fem veckor på förlossningen, mycket spännande och lärorikt.

Vår pärla

Oktober:
Jag och syster yster åker till Västerås en dag för att stylas och fotas som modeller. Vilken underbar och rolig kväll. Fick med många fina bilder hem. Jag blir även ett år äldre, även om det inte är ngt att fira. Vi avslutar månaden med en helg till Vimmerby och Astrid Lindgrens värld.

Ett av alla kort från modell för en dag

Jag och L på Astrid Lindgrens värld

November:
Advent, vi har stor adventsfest med goda vänner och får även kvar nattgäster. Mysigt värre!
Vi bakar pepparkakor och vi börjar snart få klart på vårat fönsterbyte.



Många barn var det på adventsfirandet hemma.


Pepparkaksbak

December:
Lillkillen fyller tre, tänk vad fort åren går. Min lilla prins som nyss var bebis, redan så stor. Vi firar lucia högt och lågt, på kyrkans barntimmar, på dagis och på simskola och ja, det är fest i kyrkan också. Många olika avslutningar blir det!
Fönsterbytet blir äntligen helt klart och så även renoveringarna hemma av bla trappen och J´s rum.
Vi firar jul med nära och kära och avslutar även året med att fira in det nya året med min syster med familj. Nu har det redan gått ett år, helt otroligt.


Lillkillen blir tre



Jag och mina två små älskade prinsar

Dax för nyårsmiddag, bordet står dukat och klart!

Gott nytt år alla ! Jag önskar er ett underbart och härligt år 2012!


/ Mrsfunky

Inga kommentarer: