måndag 30 januari 2012

.Lite plask och lek

Igår var det då dags för simskola igen och den här gången var det L´s första gång. Han började på minisim och N flyttade över till nästa grupp som heter Baddaren där dem går vidare till att lära sig mer saker. Jag var lite orolig först hur det skulle gå för L eftersom han inte är jättevan med vatten och inte älskar att bada. Dessutom visste jag inte ens om han bottnade i vattnet, men det gick över förväntan. Han kunde precis bottna, ansiktet var över vattennivån och han var såååå duktig. Han flöt och sparkade med sina små ben, min lilla kille! En stolt mamma efteråt.

Sedan var det N´s tur i nya gruppen och det gick inte lika bra. Han var duktig och hängde med en hel del, men när dem skulle ligga och flyta på både rygg och mage och sparka sig över till andra sidan så ville han inte. Han vågade inte själv så simskolefröken fick hjälpa honom. Lilla vännen, hoppas det går bättre nästa gång, annars kanske han skulle ha gått kvar en termin till i minisim. Nåja, vi får vänta och se. Det går säkert bra efter några gånger.

Mannen min tycker egentligen att det är onödigt för dem att börja när dem är så små, men jag tycker att det är viktigt att dem får vattenvana och inte är rädda för vatten. Dessutom är vi ganska så dåliga på att åka till badhuset med dem och då är det ju extra viktigt att dem får chansen att bada en gång i veckan.
Man ska känna sig trygg i vattnet, men ändå ha respekt!

/ Mrsfunky

3 kommentarer:

Mikaela sa...

Tack för din kommentar :) Ja, ibland måste man våga. Inte utan att ha funderat igenom kanske, men ändå våga. FÖr jag tror att man ångra det man inte gjorde snarare än det man gjort. Något man kan implementera på mkt i livet.
Och angående vattenvana, jag var simskolefröken på somrarna när jag var 14-15 och jag tkr också det är bra att de får vattenvana tidigt ;)
lycka till på praktiken, inte mkt kvar nu!
kramar

Therese sa...

Hi hi ja, Alf borde kanske haman i en påse å glädja barnhemsbarn isttälet för att ha legat i min garderob alal dessa år... Hade helt glömt av honom, men nu roar han mina bar. Dock ska nog de få gå igenom sina leksaker och skicka vidare till de som behöver dem bättre med någon hjälporganisation. Det kommer de nog tycka är spännande! KRAM och hoppas dy lyckats beta av ytterligare några förlossnignar...

cecce sa...

Håller med dig. vattenvana är viktigt. Jag har ju kämpat länge nu med min minsta, men nu går det bra:-) Kanske om jag börjat tidigare det gått bättre....man vet aldrig:-)?

Hoppas du haft en bra start på veckan!

Kramar