måndag 9 maj 2011

.Sista kursen för terminen

Idag börjar vi på sista kursen på terminen, vilket betyder att om ca ett år är jag klar barnmorska. Hur konstigt känns inte det! Fatta vad häftigt!
Det värsta är att vi ska skriva en uppsats och det ligger inte på min fem i topp lista på vad som är kul, men det får lov att gå. Jag skriver tillsammans med en annan tjej i klassen och vi ska skriva om: mammors upplevelser av akut kejsarsnitt. Jag tror nog att det kan bli ganska så bra. Vi får välja mellan att skriva en D-uppsats på 15 poäng eller ett pm på 7,5 poäng, så vi väljer den lilla uppsatsen och istället läser en kurs till i höst. Jag har aldrig riktigt tyckt om det här med forskning och sådant, så att jag frivilligt skulle skriva en D-uppsats, det finns inte i min tankebana.

Ja, så snart ska jag åka in till Örebro för en dag på biblioteket. Vi ska börja leta artiklar till arbetet och sedan blir det full fart i några veckor. Däremmellan ska jag hinna plugga till omtentan jag har på fredag, men det löser sig nog.

Nej, dags att göra sig klar och åka iväg.

/ Mrsfunky

1 kommentar:

Sofia sa...

Jag har en kompis som förlöstes med akut snitt i veckan, så säg till om du behöver hjälp till studien!

Kram, Sofia R