onsdag 25 maj 2011

.En mamma

På söndag är det morsdag och alla mammor ska firas. Min mamma, min svärmor, min mormor, men även jag själv som oxå är en mamma. Alla mammor är värda lite uppskattning ibland, en god tanke, en blomma, en liten present. lbland behövs det så lite för att visa omtanke och uppskattning. Eftersom vi inte är hemma på söndag när vi ska fira, så tänkte jag fira min kära mamma idag istället. Min mamma är bäst, hon finns alltid där när jag behöver och jag vet att jag kan ringa till henne och fråga om allt mellan himmel och jord. Vad gjorde jag utan min underbara mamma!

En mamma är något vi alla har
Vissa är borta och vissa finns kvar

Vi håller henne väldigt kär
För utan henne vi vilsna är

Hon har fostrat och älskat oss hårt
Utan hennes visdom det hade varit svårt

Hon kommer när vi behöver henne som mest
Hennes ord är de som tröstar allra bäst

Så dessa ord är väldigt sanna
Vi älskar dig mest vår kära mamma

Carola sjunger en underbar sång som hon skrev till sin mamma och jag älskar den låten och även om jag fortfarande har min mamma i livet så brukar jag tänka på den och blir alldeles rörd. Den säger så mycket och jag känner precis så som hon sjunger. Min mamma har alltid funnits där och finns där för oss jämt.

Tack älskade mamma för att just du är min mamma! Jag älskar dig! ♥





/ Mrsfunky

Inga kommentarer: