onsdag 11 maj 2011

.Att duga som man är

I dagens samhälle så ska man se ut på ett visst sätt, vara på ett visst sätt och klä sig på ett visst sätt för att passa in. Media överöser oss med bilder på dem perfekta kropparna, på dieter som ska få en att gå ner i vikt och ger oss tips på träningsprogram etc, samtidigt som vi ska hinna med att göra karriär, resa, ha det perfekta hemmet, dem perfekta barnen, bra betyg i skolan, etc....
Hur orkar man! Varför kan var och en inte acceeptera sig själva och sitt liv som det är.

Vad är det med oss människor som gör att vi aldrig är nöjda med oss själva?! Dessutom om det är ngn som är nöjd med hur den ser ut eller har kommit en bit på väg i livet med jobb eller hus eller ngt, ja då kommer den där hemska jantelagen som säger att du ska inte tro att du är ngt. Är det bara här i Sverige eller är det så överallt!? Jag tror inte det, jag tror att vi svenskar är bra avundsjuka på varandra och inte kan vara glada för ngn annans skull. Vi ska alltid tävla med varandra, se till vårt eget bästa, inte tänka på omgivningen och vad andra tycker och tänker.
Nej, tänk om vi istället skulle vara nöjda med oss själva och det liv vi lever och våga glädjas åt andra som kanske i våra ögon har det bättre, eller har dem det....

Vad är viktigast i livet? Är det viktigt att se smal och vältränad ut och att alltid känna ångest över att du har ätit fel eller tränat för lite, eller har ostädat hem, för liten bil, för gammal bil eller är det viktigare att man har en familj och vänner som älskar en för den man är.

Jag känner mig rik! Jag har en underbar man som älskar mig precis som den jag är. Jag har två underbart fina små barn som är helt perfekta i mina ögon. Jag har nära och kära runtom mig som bryr sig och som finns tillhands när jag behöver dem.
Jag känner mig rik!

Du vet väl om att du är värdefull
Att du är viktig här och nu
Att du är älskad för din egen skull
För ingen annan är som du

Det finns alltför många som vill tala om
Att du bör vara si och så
Gud Fader själv, han accepterar dej ändå
Och det kan du lita på

Du vet väl om att du är värdefull
Att du är viktig här och nu
Att du är älskad för din egen skull
För ingen annan är som du

Du passar in i själva skapelsen
Det finns en uppgift just för dej
Men du är fri att göra vad du vill med den
Säga ja eller nej

Du vet väl om att du är värdefull
Att du är viktig här och nu
Att du är älskad för din egen skull
För ingen annan är som du

Du är värdefull, glöm aldrig det!


/ Mrsfunky

2 kommentarer:

Vickie sa...

Håller med dig! Tänk att det ska vara så svårt :( Önskar jag kunde bara släppa allt och inte bry mig. Men men.... en vacker dag så... försöker så gott jag kan ändå men är inte lätt med denna hysteri runt omkring en.
Tack för ett fantastiskt inlägg!!
Jag älskar dig!
Kram

mrsjanuary sa...

Så sant det du skriver. Har också funderat på det där.
Hittade hit via Jennys måndagslista.