måndag 16 maj 2011

.Balsam för själen

Har varit ute på en joggingtur ikväll och är nu nyduschad och allmänt seg, men oj vad fräsch man känner sig. Det är verkligen balsam för själen att vara ute och jogga. Vilken underbar upplevelse, både för kropp och själ. Först så tränar man upp kondisen, kanske blir av med lite häng, men det bästa av allt, tid för sig själv, tid att tänka, höra all fågelsång, se träden knoppas och slå ut, känna doften av alla blommor, kogödsel och bara känna vinden i håret och känna att man lever. Jag andas, jag finns till! Jag är så tacksam till livet, att jag får leva det liv jag lever. Vilken glädje, vilken lycka!
Efter en härlig tur ute i den underbara naturen så tänker jag nu unna mig en kopp te och lite hemmagjord glass á la mannen. Det är jag värd!

/ Mrsfunky

1 kommentar:

svintoflickan sa...

å är de snart ni åker till gotland.va kul.

näe du jogga är inte min grej men promenad däremot det tycker jag är skönt:-)

kramis