söndag 3 april 2011

.Spahelg på Lundsbrunn

Vi har haft en helt underbar och mysig helg på Lundsbrunn. Vi har slappat, slappat och slappat. Sååå skönt!
Lite bilder ifrån helgen:


En gammal brunn som låg på området


Vårens första blåsippa hittade vi på promenad


Mannen ute på promenad


Jag vid en gammal järnvägsräls som vi hittade när vi gick på promenad


Själva spahotellet som vi bodde på


Mannen med en kopp kaffe i salongen


Jag sitter i salongen på kvällen med en underbart god kaffedrink och till det en massa goda chokladpraliner.


Jag med lördagens huvudrätt: Rosastekt ankbröst med rödvinssås smaksatt med mörk choklad, cocnacbräserrade druvor samt potatis och getostpuré.


Lördagens förrätt: Sockerrostad chokladbrioche med sikrom och limekräm


Mannen med lördagens förrätt


Fredagens huvudrätt: Halstrad sejrygg smaksatt med kaffe, kakao och kokos som serverades med baconflarn samt musselvnsås smaksatt med vitchoklad.


Förrätten på fredagen: Rökt hjortstek med honungsrostade rödbetor, färsk spenatsallad och riven chevre samt balsamicosirap med mörk choklad

Mmm, det var riktigt gott och alla maträtter hade något med choklad i sig.


Mannen sitter och väntar på middagen


Chokladen på chokladprovningen, sååå gott!

Jag måste säga att jag fick verkligen upp ögonen för choklad och då menar jag mörk choklad, lite finare sort. Wow, sååå gott och speciellt med ett gott dessert vin till. Ja, det lär bli till att köpa hem lite finare choklad som man kan avnjuta på kvällarna. Vi fick även en liten bit marabou choklad och efter att ha ätit en bit av den andra chokladen så var marabouchokladen inte ens god. Hjälp vad söt och sliskig den var.



Sitter med en Strawberry Martini -en liten apertif innan middagen på fredagskvällen.


Ja, vi har haft en mysig helg tillsammans och vi har badat, ångbastat, bubblat i bubbelpoolen, fått massage, ätit gott och bara kännt av hur det känns med total avkoppling. Skulle definitivt kunna tänka mig att åka på spa igen.

/ Mrsfunky

Inga kommentarer: