måndag 18 april 2011

.En massa ormar

Igår var det riktigt härligt och fint ute så då passade vi på att göra en liten utflykt till Öby Kulle för att titta på alla ormar. Vi har pratat om det i år, men det har inte blivit av förrän nu.
Det var väldigt spännande att se alla ormar och jag var nog själv lika imponerad som barnen om inte mer =)

N och storebror J

En av många ormgropar

Det var nog ca femton ormar i den här högen och det var bara en av alla högar. Jag kan förstå nu varför man säger ormgrop.


J med L på armen

En orm som slingrar sig i gräset

L sitter och äter banan

Jag med mina två killar

N vid staketet

N tyckte det var riktigt spännande att se alla ormar och några gånger slingrade dem sig över vägen där vi gick och då ville han gärna gå fram till dem, men det fick han inte. Nästa gång lär vi ta på oss gummistövlar, det kan säkert behövas.

Kommer helt klart att åka dit fler gånger, der var mysigt för både stora som små.


/ Mrsfunky

1 kommentar:

Therese sa...

Åhh så ljuvligt ni har det, ni har verkligen sommar!!! Blev så fint i blomlådorna, å ormar i naturen har jag aldrig träffat på här uppe... bra att det inte finns för både hundar å barn, men själv hade jag GÄRNA sett en orm (finns gott om dem uppe i fjällen dock) Massa kramar till dig, ta nu lite pluggledigt å njut av påsken <3 KRAM!