onsdag 6 april 2011

.Omvälvande!

Var på förlossningen idag, tredje gången gillt. Fick vara med om två förlossningar och wow säger jag bara. Det var helt fantastiskt, underbart, häftigt, otroligt! Vilken upplevelse, vilket mirakel. Tänk vad vår kropp får vara med om som kvinna, hur den fungerar. Det är stort, det är ett fantastiskt påhitt.
Kunde knappt hålla tillbaka tårarna när jag såg den första pojken födas. Det var ett stort ögonblick och jag fick vara med och dela det med föräldrarna. Mäktigt! =)

Än en gång känner jag att jag är på rätt plats, att jag har valt rätt yrke.
Det går knappt att beskriva med ord, men häftigt är det!

Ska snart iväg på barngympa med N, men skulle hellre vara hemma och sova. Blev ca tre timmars sömn natten som var pga lillkillen som hostade och hade hög feber. Mannen fick vara hemma med honom idag, men han har inte haft ngn feber idag. Konstigt!

Nej,nu ska jag gå och göra i ordning N´s väska.
På återseende!

/ Mrsfunky

1 kommentar:

Therese sa...

Hej vännen, så spännande det du skriver om förlossningsupplevelsen, kan tro att det är stort att få vara med <3 Lägger din bräda på lådan i morgon! Hoppas på en feberfri natt...
Massa kramar <3