fredag 29 april 2011

.Glädje och sorg

Häromdagen fick jag reda på att en god vän väntar barn. Vilken glädje, vilken lycka! Jag blev så glad för deras skull och tycker att det ska bli väldigt kul att dem väntar barn igen. Vilken glädje ett sådant besked kan ge och inte bara för föräldrarna som väntar barnet utan även för hela omgivningen. Underbart!

En annan god vän går igenom en jobbig tid nu. Deras lille son som bara är en månad har fått rs-virus och dem ligger inne på barnavdelning med honom. Han har syrgas, sondmatas, får antibiotika och har fått en massa inhalationer. Kan inte ens sätta mig in i hur det skulle kännas att se sin lille son ligga och vara så sjuk. Ovissheten innan man vet vad det är, det måste vara hemskt.
Jag tror nog att det kommer att gå bra för dem och vi är många som ber för lillkillen. Tack och lov att vi har lite "extrahjälp" ibland.

Ja, livet består inte bara av glädje, utan även av dagar med sorg, men det är genom det vi blir starka och växer som människor.
Önskar er alla en trevlig fredag och en härlig valborg.

/ Mrsfunky

1 kommentar:

Therese sa...

Ja, jag hoppas innerligt att böner hjälper å att lillen blir frisk <3 Kul med lite uppdatering, å oj så sugen jag blev på spagetthi och köttfärssås, får göra det till veckan! KRAM