onsdag 13 april 2011

.Ett nyfött barn

Var en dag på bb idag och en sak är då säker, ett nyfött barn, det är ett mirakel, så underbart!
Dem är så vackra och söta och jag vill bara ta upp dem till min famn och snosa på dem.
Ett nyfött barn, en gåva!


Det är som ett mirakel
när ett barn har blivit fött.
- ut kom en liten mänska
som ingen förut mött!

Ett spädbarn är så vackert
och dess doft helt underbar.
Och det är nåt visst med blicken
som är sällsamt vis och klar.

Från den stund man tar emot det
blir inget mer detsamma.
För ett barn förändrar livet
för sin pappa och sin mamma.

Ett sånt hav av ömsint kärlek
som plötsligt väller fram
för detta lilla under
som ännu vägs i gram
.

Känner såhär efter en dag att jag inte vill jobba på bb. Visst var det mysigt och roligt, men jag ser mig själv hellre på förlossningen eller på mödravården. Nåväl, först ska jag bli klar och sedan får vi se var jag kommer att hamna.

Det har varit en lång dag och jag sov riktigt dåligt i natt, så just nu känner jag mig bra seg. Får nog bli en tidig kväll ikväll, men först efter att grey´s har varit.
/ Mrsfunky

1 kommentar:

Jessica - bymom.se sa...

Ja man blir helt bebissjuk av att titta på bebisar, även om inte jag vill ha en till :-)