fredag 22 april 2011

.Det var våra sjukdomar Han bar

Varför firar vi påsk, för all god påskmat, för allt godis, för häxor och påskkärringar eller påskharens skull, eller kanske alla ägg vi äter.
Nej, påsken är en högtid då vi minns vad Jesus gjorde för oss på Golgata Kors. Jag är så tacksam att jag får vara Hans barn och att Han dog för mina synder. Jag är förlåten, jag kan gå fri!

Jesaja 53:3-9
Föraktad var han och övergiven av människor, en smärtornas man och förtrogen med sjukdom. Han var som en för vilken man döljer sitt ansikte, så föraktad att vi höll honom för intet.

Men det var våra sjukdomar han bar, våra smärtor, dem lade han på sig, medan vi höll honom för att vara hemsökt, tuktad av Gud och pinad.

Ja, han var sargad för våra överträdelsers skull. Straffet var lagt på honom, för att vi skulle få frid, och genom hans sår blir vi helade.

Vi gick alla vilse som får, var och en av oss ville vandra sin egen väg, men Herren lät allas vår missgärning drabba honom.

Han blev plågad, fastän han ödmjukade sig och inte öppnade sin mun, lik ett lamm som förs bort att slaktas, och likt ett får som är tyst inför dem som klipper det - ja, han öppnade inte sin mun.

Undan våld och dom blev han borttagen, men vem i hans släkte tänker på detta? Ja, han ryktes bort från de levandes land, och för mitt folks överträdelses skull kom plåga över

honom.

Och bland de ogudaktiga fick han sin grav - bland de rika kom han först när han var död - fastän han ingen orätt hade gjort, och fastän svek inte fanns i hans mun




/ Mrsfunky

Inga kommentarer: