onsdag 22 augusti 2012

.Lilla brottarkillen

N har pratat flera gånger om att han vill börja på brottning. Igår var det då dags för första träningen och hjälp vilken träning. Det var riktig hårdträning vill jag lova, man blev trött bara av att titta på dem. Han var så duktig, sprang allt vad han orkade, gjorde armhävningar, situps, lärde sig sitt första brottargrepp, sprang stafett och ja, han kämpade på så bra. Det var en stolt mamma som satt bredvid och tittade. Han tyckte det var väldigt skoj så han vill självklart fortsätta med det. Känns kul! Hoppas han tycker lika efter några gånger oxå för det verkar vara bra träning. Ja, så nu blir det till att sitta nere vid Kumlahallen två dagar i veckan och titta på när N tränar, då vet jag vad jag gör. Efter några gånger kanske jag kan lämna honom där och då passa på att själv åka och träna under tiden. Vi får se hur han känner.

Vet bara inte hur vi ska göra med fotbollen för får han bestämma vill han gå på det med, men det känns som om det blir lite mycket.

Hur skulle ni göra? Hur många aktiviteter har era barn som är 5-6 år?

/ Mrsfunky

4 kommentarer:

cecce sa...

Min yngsta har bara haft en aktivitet- simskola. Nu ska hon börja på dans också. Tror en eller max två aktiviteter i den åldern.

Kul att han gillar brottning!:-)

Kramar Cecce

Therese sa...

Så roligt att han får testa boxning och gillar det, själv älskade jag att träna boxercise... Verklig alloround träning! Här ska Luran få börja med simträning tänkte vi, men det får räcka med en aktivitet, hon är nog trött efter en dag på förskolan. Men det är nog individuellt vad barn både orkar och vill! KRAMIS och en fin helg <3

Mrsfunky sa...

Cecce: ja, jag tycker nog själv att det räcker med brottningen och simskolan som börjar senare under hösten, så vi får se hur vi gör med fotbollen. Som tur var har mina killar väldigt lite tid på förskolan med tanke på att jag bara jobbar natt, så det känns bra.

Kram

Mrsfunky sa...

Therese: ja, det verkar vara väldigt olika vad barn orkar och inte orkar. Det bästa är att dem inte är så långa dagar på förskolan, för annars är dem helt slut på kvällarna när dem kommer hem.
Hoppas du får en fin helg!
Kram