torsdag 9 augusti 2012

.Jag är trygg hos Dig

Det är flera i min närhet som just nu inte mår bra, dem har problem med olika saker, utredning på sina barn, jobbigt i förhållanden, med hälsa etc. Själv känner jag att livet inte alltid är på topp och det är tufft vissa dagar. Jag känner mig dock väldigt tacksam över att jag i svåra stunder har en Gud som bär i genom allt, som jag kan förtrösta på och kan känna mig trygg hos.

Min tro har hjälpt mig igenom alla svårigheter i livet och jag undrar många gånger vad jag skulle ha gjort om jag inte haft min tro. Skulle jag någonsin ha orkat ta mig igenom allt.

I bilen på väg in till jobbet tänkte jag på en av mina favoritlovsånger och kände mig så oerhört tacksam.


PÅ DIG MIN GUD FÖRTRÖSTAR JAG!

På Dig min Gud förtröstar jag.
När oron skymmer min morgondag.
Och jag vet Du är trofast emot mig.

När svårigheter omger mig.
Så är jag ändå trygg hos Dig.
För jag vet att Du aldrig lämnar mig.

Är det natt eller dag?
Herre på Dig förtröstar jag.

Gud Du är alltid nära mig.
Ingen förändring finns hos Dig.
Du är densamme i går och idag och i evighet.
Du är min framtids säkra grund.
Du som står fast vid Ditt förbund.
Min klippa är Du.
Allsmäktig Gud.
Jag ärar Dig.

Jag har en klippa som jag kan luta mig mot när det stormar, en fast grund att stå på.

Det bästa av allt är att när det är som jobbigast och man känner att man inte orkar mer, då finns det En som bär mig igenom svårigheterna, det är stort! =)


/ Mrsfunky

1 kommentar:

Elin H sa...

Vad fint att du skrev detta, var skönt att läsa och bli påmind om!! Kram