tisdag 28 februari 2012

.Tiden räcker inte till

Just nu känns det som om tiden inte räcker till. Det är så mycket jag vill göra, så mycket jag vill hinna med, men på dagarna när jag kommer hem ifrån praktiken är jag helt slut. Det tar på krafterna att lära sig nya saker, att hela tiden vara på sin vakt och se till att man har gjort allt som man ska och att man inte gör några fel. Det ska bli skönt när dem här veckorna på förlossningen är över, samtidigt som jag kommer att sakna det.
Igår fick jag vara med att förlösa två små bebisar, varav den ena fick jag förlösa helt själv. Barnmorskan var i rummet, men stod vid datorn och skrev en massa. Säg till när du behöver hjälp sa hon, men det behövde jag inte. Jag fixade allt själv och efteråt kändes det otroligt bra. Jag klarade det, jag kunde förlösa henne själv och sedan fixa allt efteråt. Jag är ett steg närmare målet =)

Ja, så om ni undrar varför jag inte alltid skriver en massa kommentarer och är inne lika ofta på bloggarna, så är det för att jag inte orkar. Jag försöker ge min lediga tid till mina barn och min man istället, men snart så har jag mer tid igen och då kommer jag att försöka vara mer aktiv på att läsa bloggar och kommentera.

Man hinner inte allt här i livet, det gäller att ta vara på tiden och leva här och nu.

/ Mrsfunky

Inga kommentarer: