lördag 4 februari 2012

.Frågetecken inför framtiden

Igår hade vi möte på kvinnokliniken inför framtiden. Var kommer vi hamna, när får vi semester, vad får vi för lön etc. Jodå, några av alla frågetecken fick jag svar på, men det som vi allra mest vill veta får vi vänta med. En sak fick jag dock reda på och det är att jag antingen kommer att få hamna på förlossningen eller på gyn och det känns ju bra. Självklart vill jag helst hamna på förlossningen, men alla kan ju inte hamna där. Huvudsaken är ju att man kommer dit ngn gång.
Ja, så frågetecknen finns kvar, men det känns ändå bra att vi har pratat igenom allt och att vi har fått säga hur vi känner. Lönen är ju inte heller så värst bra, men den är bättre än den jag har nu, så det är ju huvudsaken. Pengar är inte allt, men dem hjälper som jag brukar säga.

Nej, nu ska jag gå och fixa lite lunch till mina små killar.

Fortsatt trevlig helg på er alla!

/ Mrsfunky

Inga kommentarer: