fredag 18 november 2011

.Dagen idag

Idag har jag inte hunnit med hälften av allt som jag borde ha gjort, vet inte vad jag har gjort istället. Först låg jag och drog mig länge i sängen medan killarna lekte på sina rum. Sedan gick vi ner och tog på oss kläder och åt lite frukost.
Efter frukosten åkte vi och köpte lite blommor till N´s rum och sedan tog vi även en sväng både till IKEA och till Willys för att handla. Jag kan säga som så, aldrig mer att jag åker med två trötta barn och handlar utan självscanning, men alltid lär man sig något =)

Hem och laga mat till killarna, börja städa. Hjälpa killarna att röja på sina rum, städa lite till.
Sätta igång tv-spelet till N, dem fick nytt spel idag, liten fredagspresent. Blev riktigt uppskattat må jag säga. Brukar inte göra så, men ibland kan man väl få lyxa till det lite.

Fixa eftermiddagsfika, kom samtidigt på att jag inte hade ätit ngn lunch. Inte konstigt att jag var hungrig =) Slängde i mig en smoothie, äter ngt mer till kvällen istället.

Jag skulle även ha hunnit börja tvätta fönstrena, dem är äntligen klara med allt nu, vilket känns skönt. Jag skulle ha pluggat, har en uppgift som ska vara klar nästa vecka och ska lämnas in då. Får försöka sätta mig med den imorgon istället. Får se hur bra det lyckas.

Ja, som sagt, ibland önskar jag att dygnet hade fler timmar, men jag skulle nog ändå inte hinna med allt som jag vill.

Dessutom ringde jag och försökte boka en ansiktsbehandling på Spahuset i Örebro, fick presentkort där av min man när jag fyllde. Jodå, dem hade tid, men inte förrän efter jul, så det var ju mindre skoj. Men, men, bara tacka och ta emot och bokade in en tid första vardagen efter jul.

Ja och nu är det snart kväll och dags att fixa ngt gott att äta till killarna och sedan ha lite fredagsmys. Imorgon kväll kommer sedan äntligen min man hem igen, vad jag har längtat! =)

/ Mrsfunky

Inga kommentarer: