lördag 12 november 2011

.Årets första pepparkaksbak

Idag har jag och killarna bakat årets första skörd av pepparkakor och det lär nog bli bra många fler. Jag älskar att baka pepparkakor och barnen likaså. Dessutom hör pepparkakor till barnens favoritkakor och då går det åt litegrann.


Lillkillen bakar pepparkakor för första gången


Det var roligare att äta degen än att baka =)


Många olika kakor blev det, allt ifrån lejon till traktorer och giraffer


Hm, vad ska jag nu ta


Min glada prins!


Killarna bus i bakartagen


En liten del av skörden

Ja nu närmar sig advent och julen med stormsteg. Om bara två veckor är det första advent och sedan är det bara några veckor kvar till jul. Det går alldeles för fort.
Nästa vecka tänkte jag försöka hinna baka lite lussebröd, men det gör jag nog hellre utan killarna, men vi får se när det blir tid över.


/ Mrsfunky

1 kommentar:

Therese sa...

Måste köpa deg i dag!!! Å så sugen jag blir att få baka med barnen då jag ser era fian plåtar <3