lördag 11 juni 2011

.Sjung om studentens lyckliga dag!

Idag tar min kära lillebror studenten. Tänk att han redan är så stor. Kommer så väl ihåg när han föddes, hur glada och stolta vi var och nu tar han studenten. Hm, det får mig att känna mig lite gammal =)




För 13 år sedan var det jag som fick åka på champagnefrukost och sedan gå ut ifrån skolan och se alla stå och vänta. Det var tider det!

Jag ska följa med mina föräldrar och möta honom utanför skolan och sedan eftermiddagen blir det stor fest hemma hos våra föräldrar, med god mat och helt suveräna tårtor =)

Vi kommer att bjudas på välkomstbål och snittar och sedan blir det vildsvinskebab och dricka, lite senare kaffe och (mina) underbart goda marängtårtor och ännu senare blir det frukt och snacks och sådant i massor. Lär bli en trevlig och mysig dag och vi hoppas på att vädret håller i i sig.

Nej, nu börjar det bli dags att gå och fixa allt så det är i ordning.

/ Mrsfunky

1 kommentar:

Therese sa...

Tårtorna var kanon, nu vet jag vem som ska få göra tårtor hädanefter;) Kanske kan lägga in en beställning redan nu till Elina-skrutten fyller..Eller få receptet iaf.
Tack för igår, var riktigt trevligt. Kanske kan få till en date snart?
Kram