onsdag 8 juni 2011

.Blixtar och dunder

Igår bröt det ut ett ordentligt åskoväder, det värsta jag varit med om på flera år.
När jag hämtade killarna på dagis så öppnade sig himlen och regnet bara öste ner. Ja, jag såg ut som en blöt katt på bara en minut. Tur att det åtminstone var varmt ute! Bar lilleman hela vägen hem i spöregn, medan N gick bredvid och skrek hysterisk pga att han var rädd för åskan. Lilla gubben, han tyckte verkligen att det var jätteläskigt!

Kom hem och bytte kläder och efter ett tag så lättade det upp för att någon timme senare bli ännu värre.




Det mullrade ordentligt ett tag och jag brukar tycka att det är mysigt med åskan, men ett tag där var det lite mycket även för mig. Jag trodde nog att det skulle bli lite skönare luft efter åskan, men inte då. Idag har det var precis lika kvavt, otäckt vad kvalmigt det har varit. Svetten har bara runnit ner på både mig och barnen. Jag älskar värmen, men jag önskar att det inte var så kvavt.


/ Mrsfunky

2 kommentarer:

Thaison sa...

Grattis till att första terminen kan bokas av. måste kännas bra :)

Ja vilket åskväder ni har haft. Har läst om det på många bloggar. Här kan det oxå bli såna där riktigt otäcka åskväder så att hela huset mullrar och kakelplattorna skakar.

Kram från ett regnigt Thailand

Therese sa...

Ja även här blixtrade det å dundrade så till den milda grad att vi varit utan telefon och internet i två dygn.... skönt, men samtidigt inser man hur beroende man är av tekniken! KRAM <3