måndag 13 juni 2011

.Ord som kan såra

Idag hade vi introduktion inför sommarens jobb. Det var barnmorskestuderande som ska jobba på gyn och dem som ska jobba på bb i sommar. Det var trevligt, men vissa människor vet inte fullt ut hur man ska uppföra sig. Det var en barnmorska som oxå ska jobba i sommar, men som tur var på bb. Hon frågade mig om jag väntade mitt tredje barn, hon visste att jag hade två sedan tidigare. Vad säger man, nej, jag är bara tjock! Kändes inte så värst kul, speciellt eftersom jag tycker att jag är lite smårund och gärna vill gå ner i vikt. Nej, nu är det nog bara att bita i det sura äpplet och ta tag i vikten på allvar, speciellt om man får höra ngt sådant. Ord kan verkligen såra om det sägs på fel sätt och det gjorde dem!

/ Mrsfunky

4 kommentarer:

Therese sa...

Oj, vilken klantig person. Inget att bry sig om, även om jag förstår att det känns jobbigt att få en sån kommentar till sig..Skulle reagera precis på samma sätt=( ´
Du är fin som du är!
Älskar dig
Kram

Vickie sa...

Nej fy vad elakt!!! Sånt säger man bara inte till någon om man inte är helt säker på att det är så!!! Förstår att du blev sårad :(
*kramar om* En del människor vet inte när de ska hålla käften.
Älskar dig!!!
Kram

Moa-Johanna sa...

Fy vad klantigt. Med så lite socialpolitiska kanske inte hon är lämpad för BB med massa nyförlösta känsliga kvinnor. Hujedamej

Stefan Nilsson sa...

Regel #1 - Fråga aldrig en kvinna om hon är gravid.