måndag 13 juni 2011

.På gång igen

Idag på eftermiddagen blev det en promenad med hela familjen. Vi tog en tur runt i byn och N cyklade hela vägen. Bra gjort när man inte är så stor. Det tog ändå ca 40 minuter.
Efter det gick vi hem och fixade middag och när sedan barnen var klara att nattas så tog jag på mig joggingskorna och gav mig ut. Har inte varit ute och sprungit sedan vårruset, så det kändes lite tufft, men runt kom jag och jag klarade mig på under 30 minuter. Inte helt fel för en soffpotatis som mig. Det värsta var att jag hade med mig min mobiltelefon för att mäta hur långt jag sprang, på vilken tid och även för att mäta hur mkt kalorier jag brände. Jag hade laddat ner ett bra program till det. Jag startade det innan jag började springa, men när jag kom hem hade det inte fungerat. Jag hade tydligen råkat stänga av det efter bara en stund. Hur surt var inte det =( Nåja, får pröva nästa gång jag ger mig ut.

Nej, nu väntar en kopp kaffe innan jag ska sova.

/ Mrsfunky

1 kommentar:

Thaison sa...

Vad duktig av honom att cykla i 40 minuter. Jag är imponerad. Jag är även imponerad utav dig att du gav dig ut och sprang efter att barnen nattats. Det orkar jag aldrig. Vid den tiden är jag så trött och LAT :=)