söndag 25 juli 2010

.Söndag en vilodag?!

Är det verkligen så att söndagen är en vilodag?! Ja det är väl tänkt att det ska vara så, men jag undrar hur många människor som ser söndagen på det viset och verkligen tar vara på det. Vad innebär det med vilodag egentligen? Jag tror att det vore nyttigt för alla att ta en timeoff ifrån allt som jobb, tv, data, tv-spel, städning, tvättning etc...bara ha en dag då man struntar i alla måsten och tar dagen som den kommer. Man bara är, umgås med sin familj utan att sitta och häcka vid tv:n eller datorn, utan att springa runt och plocka i hela huset. Det vore ganska skönt, men ändå är det i stort sett omöjligt att få till en sådan dag. Varför är det så?! Varför är det så svårt att slita sig ifrån alla måsten och är tv:n och datorn egentligen måsten?

Nja, det tål att funderas på!
Min tur att gå upp idag så klockan åtta hade killlarna tröttnat så då tog jag med mig dem och gick ner. Dem vaknade innan sju idag, lite för tidigt, men det brukar vara så när det är min tur att gå upp med dem =)
Igår kväll kom mannens bror med sambo över och grillade lite. Vi hade en mycket trevlig kväll tillsammans. Vi bjöd på helstekt ytterfilé, melon- och fetaostsallad, tomat- och persiljesallad samt grillspett med champinjoner och squash och till det en smaskig sås med mango. Det blev populärt. Senare till kaffet blev det vaniljpannacotta med hallon och det smälte verkligen i mun vill jag lova. Vi åt gott, pratade, skrattade, lyssnade på musik...ja vi hade en allmänt trevlig kväll.
Det får vi göra om snart igen!

Idag är det grått och trist ute och regnet det vräker ner. Är det slut på sommaren nu? Kommer vi inte att få några mer soliga och varma dagar vid sjön eller hur blir resten av den här sommaren?
Jag är ledig och hemma ytterligare fem veckor i sommar så det vore ju härligt om man kunde få lite mer sol och värme. Men, å andra sidan så har mannen och jag tänkt att ta en sista minuten i september så vi kommer nog att få vår del ändå.


Inga kommentarer: