torsdag 22 juli 2010

.Slut på tålamod

Vissa dagar verkar inte tålamodet räcka till ordentligt och idag var det en sådan dag. På eftermiddagen var jag så trött och irriterad på killarna så usch! =(
Visst, alla har väl sina dagar, men ibland undrar jag varför barn måste tjafsa så mkt som dem gör. Varför retas och bråka när dem vet att vi blir arga?! Hmmm, bra fråga! Kanske för att just reta gallfeber på oss.
Nåväl, åkte en stund till kompisen C och L idag, trevligt som vanligt! N och L var lite tröga i starten, L ville inte leka, men sedan kom dem igång så när vi skulle hem så lekte dem som bäst och L ville dessutom följa med oss hem.
Tack C för en trevlig förmiddag, alltid lika skoj att ses! Får göra om det snart igen!

När jag kom hem var det dags att fixa lunch till mig och mannen, N åt hemma hos C och L ,så det fick bli stekt kycklingfilé med coleslaw och sockerärtor. Inte helt fel! Sedan var det dags att ta itu med dagens jobb, dvs att storstäda hela huset. Usch och fy! Men, men, det gick tillslut så nu ser det ok ut igen och blommorna har fått vatten, så dem överlever oxå ett tag till. Mannen tog och packade fiskeväskan och tog med sig sin son och åkte iväg och fiskade. Dem blir borta tills imorgon kväll. Det behöver dem, lite egentid bara dem två, dessutom är det ganska skönt här hemma oxå att bara få rå om dem två små =) Vi åkte en sväng till Toy´s R ´us på eftermiddagen och tittade lite. N hittade några bilar som han ville ha, så han fick ta lite pengar från sin spargris. Han blev överlycklig vill jag lova. Dessutom köpte jag en jättefin stol till hans rum med Bärgarn ifrån Bilar på. Oj oj oj, den skulle stå bredvid hans säng och han skulle provsitta innan jag ens hade hunnit klart med den. Lilla killen, han börjar bli stor min lilla grabb.

Idag när vi åkte hem ifrån C och L så sa han: "mamma, vad snygg du är! " ....inte lite full i skratt man blir då. Tänk att det kan komma en sådan härlig kommentar ifrån ens treåriga son. Jag älskar verkligen mina små killar, dem förgyller mitt liv.

Nej, nu ska jag sätta mig och glo lite på dumburken innan jag lägger mig.

Kramar



1 kommentar:

Therese sa...

I går hade jag en sådan dag, lite skönt att höra att det är fler som har det ;-P Ikväkk var dock mannen hemma å avlastade - guld värt! Ha det toppen, nu tar jag en mini semester ;-P Kram!