söndag 13 januari 2013

.Kalasdag

Den 20 januari fyller min lilla kille 6 år. Tänk vad åren går fort. Känns som om det var igår han föddes och till hösten börjar han i förskoleklass. Nu är han inte liten längre ♥
Eftersom jag jobbar hela nästa helg så bestämde vi oss för att ha kalas för honom i helgen. Sagt och gjort! Igår hade vi först barnkalas, 11 stycken barn dem flesta fem-sex år plus lillkillen på 4 år. Det var fullt ös vill jag lova och dem skrattade och hade riktigt skoj. N hade bestämt att han ville ha Mariotema på kalaset så då fick det bli det. Det var självklart även Mario på hans tårta.
Jag tror att det var ett uppskattat kalas av både N och alla hans gäster. Han fick så mycket fina presenter och det var en trött men lycklig kille på kvällen.
Efter att alla hade åkt och vi hade röjt och fixat så kom mannens familj för att fira den blivande sexåringen. Det blev mer presenter och det mumsades tacos och sedan tårta.
 
Tack alla som var med och gjorde N´s dag till en underbar dag!
 

 
Min stora prins, den blivande sexåringen ♥

 
Min älskade lilla kille ♥

 
Kalasdukningen, allt dukat och klart för fest.

 
Kalaskillen som väntar på att gästerna ska komma

 
Dagens bästa, att öppna alla presenterna =)


 
Mycket skratt och bus och prat var det vid fikabordet. Jag beundrar verkligen dem som klarar av att jobba med barn, vilket slitgöra!

 
Vi hade inte så många lekar under kalaset, men remleken körde vi ialla fall och N vann sitt lag och hade en väldigt snits på remätandet =)


 
Den fina Mariotårtan, en kille som var helnöjd!
 
/ Mrsfunky

Inga kommentarer: