onsdag 30 januari 2013

.Berg och dalbana

När man är på förlossningen är man hela tiden i en känslomässig berg och dalbana. Jag går till jobbet med en klump i magen och är orolig för hur dagen ska bli, samtidigt som jag är förväntansfull och hoppas på att få förlösa och vara med att välkomna ett nytt litet liv till jorden.
Varje dag lär jag mig nya saker och varje dag är en utmaning. Ibland undrar jag vad jag gör där, är jag verkligen på rätt ställe, har jag valt rätt yrke, etc.. Samtidigt så vet jag att det är precis det här jag vill och om jag efter några månader känner att jag inte trivs på förlossningen, ja då får jag väl återgå till att bara vara på gyn eller att söka mig till mödravården eller ngt. Det finns alltid andra alternativ =) 

Idag var en sådan dag som jag fick lära mig mycket nytt. Jag fick vara med på ett kejsarsnitt där barnet låg i säte. Det var en upplevelse och det kändes bra att själv vara den som var med och stod som ansvarig och faktiskt känna att jag klarade av det
Ja som sagt, varje dag är en utmaning, men jag hoppas och tror att det kommer att kännas bättre ju längre tiden går. 

/ Mrsfunky

Inga kommentarer: