fredag 18 januari 2013

.Bästa förlossningsvården

Även om jag bara har varit på förlossningen i nu två dagar så känns det riktigt skoj att Dagens Medicin har utsett förlossningensvården i Örebro till Sveriges bästa. Känns väldigt kul! =) 
Tänk att få jobba på ett sådant ställe! 

Ja, som sagt har jag varit på förlossningen nu i två dagar och det är med väldigt blandade känslor jag går dit. Jag är sååå sjukt nervös inför varje pass, magen känns som om den ska göra uppror, nerverna är utanpå, samtidigt känner jag en spänning och en förväntan. Vad ska hända, vad kommer att ske, får jag förlösa etc. Det känns tio gånger värre nu än när jag var student, för nu är det mitt namn som står i journalen, det är mitt ansvar. Det är stort och det känns väldigt tufft, men jag kommer att klara det. 

/ Mrsfunky

Inga kommentarer: