måndag 26 december 2011

.Vilken jul!

Vi har som sagt haft en härlig jul, med sååå mycket god mat och härlig gemenskap och självklart även en massa julklappar. Det var underbart att få se barnens tindrande ögon när dem öppnade sina paket. Vilken glädje, vilken lycka!
På julafton åt vi frukost hemma och sedan åkte vi till mina svärföräldrar där hela mannens familj samlades och firade jul tillsammans. Det var fullt hus, 18 stycken var vi och det märktes vill jag lova. Vi åt mat, fikade, sjöng julsånger, fick paket av tomten och sedan framåt kvällen åkte vi hemåt för att fira lite mera hemma och dela ut våra egna paket. Jag tycker att det är skönare att få ta det lite lugnt på kvällen och dela ut paketen hemma i lugn och ro. Vi avslutade sedan kvällen med ost och kex och senare även lite glögg och choklad. En mysig och härlig dag!

Lite bilder från helgen:


Mannen hemma hos mina föräldrar

Brorsan med hans lilla dotter

Några av alla kusiner på mannens sida, alla tittar på Kalle Anka

Några av kusinerna på min sida

Några av syskonbarnen tittar på film
L fikar hemma hos mormor och morfar, vårt lilla fikamonster. Han gick konstant och åt ngt under julen, en riktig liten gottegris precis som far sin =)

Igår styrde vi sedan kosan till mina föräldrar för att fira med hela min familj. Vi var 20 stycken och då är det bara vi syskon med respektive och våra familjer, många blir vi. Det var full rulle, mycket mat, en hel massa godis, trevlig gemenskap och en massa fika, men självklart även julklappsutdelning som alla barnen väntade på mned spänning. Det var även det en lyckad dag!


Ännu mera bilder:


Lillkillen får paket av tomten

I år var första året vi hade tomten sedan barnen kom och vi tänkte att det skulle bli jättespännande för dem. Lillkillen var eld och lågor och tyckte det var spännande, men vår femåring var smartare än så. Han såg minsann på en gång att det inte var riktiga tomten, för han har minsann ingen mask på sig. Dessutom så förstod han att det var hans farbror som var tomten, för båda hade ring i örat och dessutom var han inte i rummet när tomten kom. Ja, så han gick det minsann inte att lura =)

L med sin älsklingskusin på sin pappas sida. Han gick med henne hela dagen, lämnade henne inte särskilt långa stunder. Det är hans Alina, som han säger.

N med syrrans äldsta kille

N öppnar paket hemma hos mina föräldrar

Min näst äldsta syster och min yngsta bror

Tre av mina syskonbarn i soffan

Tomten på ingång

N med brorsans lilla dotter, dem är faktiskt lite lika

Ja, vilken jul vi har haft, underbart!

/ Mrsfunky

Inga kommentarer: