fredag 9 december 2011

.Två olika världar

Varannan vecka är jag glad, livet leker och jag njuter av min underbara familj och allt som händer i mitt liv. Jag är så glad och tacksam över den familj som jag har, min underbara man som jag älskar mer än ngt annat och våra två små killar, våra älskade små prinsar. Jag älskar er!
Ja, tänk om det alltid vore så enkelt, men det är det inte. Varannan vecka ändras livet och jag är inte samma person, jag njuter inte av livet på samma sätt och det känns fruktansvärt. Det är jobbigt och vissa dagar önskade jag att jag bara kunde få stanna kvar i sängen och ligga där hela dagen. Jag lever mitt liv i två olika världar känns det som ibland och jag hoppas att jag en dag ska kunna leva i bara en värld, att det en dag ska bli bra och att jag kan njuta av livet lika mycket oavsett vecka.

Det är svårt att förklara, det är många känslor inblandade och det kommer aldrig att kunna bli perfekt, men kanske att det en dag blir bättre. Som det är nu kommer det att ta knäcken på oss, glädjen är på väg att försvinna, den rinner ut, är svår att ha kvar. Jag vill inte, vill hitta glädjen varje dag, vill känna mig levande, vill känna kärlek.

Jag tar en dag i taget, men just idag kommer det att bli bra. Idag är första dagen på en bra vecka, längtar efter det, ser framemot att få njuta av livet, vara med min familj och bara ha det bra.

/ Mrsfunky

Inga kommentarer: