söndag 11 december 2011

.En lyckad kväll

Igår kväll hade vi som sagt kalas för lilleman som har fyllt tre år. Vi hade en mysig kväll med nära och kära och lilleman blev sååå nöjd och glad för alla fina presenter. Mest glad tror jag han blev över cd-spelaren som han fick av mina föräldrar och min syster med familj. Oj vilken stolt kille! Han ville gå upp med den på sitt rum på en gång och lyssna på musik. Det är stort, då är man inte så liten längre när man får ha sin egen musikspelare =)


Min underbara man

Vi bjöd på glögg och pepparkakor, skumtomtar och lite choklad. Sedan blev det smörgåstårta och lite senare kaffe och tårta. Oj vad alla åt, men ändå hade vi en hel del kvar tills idag. Ja, så idag fick det bli smörgåstårta till lunch och ändå har vi kvar till kvällen.

En av lillkillens tårtor

Ja, det gick bättre än vad jag trodde att ha tårtoblat på marsipan, men det var inte helt enkelt. En sak som är säkert är i alla fall att tårtan blev väldigt god. Jag vet, man ska inte skryta, men oj vad god den var! =)

Lillkillen fick en rittavla i present av farmor och farfar

Här sitter lillkillen med sin nya rittavla

Värdinnan, kvällen till ära

Den andra tårtan, med Nalle Puh på

Killarna sitter och mumsar tårta

Killarna sitter i soffan och tittar på julkalendern


Killarna med en av kusinerna

L älskar sin kusin och vill vara med henne hela tiden. Hon ska sitta bredvid honom och vara på hans rum och leka och ja, helst av allt ska hon vara vid hans sida hela tiden. Det bästa av allt är att hon verkar tycka att det är lika kul som han, så det är ju bra.

Ja, vi hade en mysig kväll igår och det tog visst på krafterna att ha kalas för idag är lilleman sjuk, hög feber och hostar. Lilla gubben =(

/ Mrsfunky

Inga kommentarer: