måndag 26 september 2011

.Ingen tårta för mig

Om man som barnmorska förlöser barn utan att hinna ta på sig handskar så kallas det för att man piltar och då måste man bjuda resten av personalen på tårta. Igår kväll fick vi in en kvinna som väntade sitt fjärde barn. Hon var ganska mycket öppen när hon kom och helt plötsligt när jag stod och dokumenterade och skulle skriva in intagningsproverna så börjar hon att krysta och på mindre än en minut så kommer barnet ut. Oj, det gick lite snabbt kan man säga och barnmorskan jag gick med hann inte ta på sig handskar, så hon får bjuda resten av gänget på tårta. Jag däremot hann precis få på mig handskar, men förkläde och annat var bara att glömma. Ibland går det undan!

Det är ett spännande arbete jag har och det kan variera mycket, helt enkelt en utmaning.

/ Mrsfunky

3 kommentarer:

cecce sa...

Vilket spännande arbete du kommer få!!
Lite kul, det där med handskarna...det är liksom sådant man inte vet:-)
Förstår att du är nöjd över ditt yrkesval!!
Å tusen tack för din fina kommentar! Så snällt sagt!

Stor kram!

Therese sa...

Fniss nu lärde jag mig nått nytt, undra om tårtregeln finns på alla BB?! *ler* Å tack för lite tankar om jägarna 2, den ser jag fram emot att se, särskilt om den inte är lika rå som 1an. KRAM!

Rebecka sa...

Oj så spännande det måste va att va med om en förlossning!
Fast jag vet inte om jag skulle vilja - tror det hade skrämt mej ganska mycket. Och då har jag redan stor förlossningsskräck... :/

Hoppas du får en härlig onsdag!