måndag 5 september 2011

.Går inte att beskriva

Har fått vara med om tre förlossningar hittills, varav två som jag fick vara med och hjälpa till att ta ut barnet. Det går liksom inte att beskriva med ord. Vilken känsla, helt otroligt! Tänk dig att själv få ta dina händer och ta ut en liten bebis och lägga den på mammans bröst. Ja, vad ska man säga. Mycket känslor på en och samma gång. Det är så häftigt att kroppen fungerar som den ska, jag förstår verkligen att det finns ngn som har tänkt ut allting och som skapade oss helt perfekta.
Ett nytt litet liv, en liten människa!

Idag så gick det inte helt vägen, hon hade dåliga värkar, fick inte ut barnet, blev sugklocka och stora bristningar. Barnet mådde bra trots allt, var lite taget efteråt men hämtade sig snabbt. Det blev lite jobbigt ett tag, men slutet gott allting gott.

Det är mkt kvar att lära, men jag känner att jag är på rätt plats, det är här jag hör hemma. Är så tacksam att jag har fått den här chansen, att få utbilda mig till barnmorska och få vara med och hjälpa barn till världen, deras första möte med sina föräldrar, med sitt liv utanför livmodern.

Jag är så glad för det liv jag lever!

/ Mrsfunky

1 kommentar:

svintoflickan sa...

Blir alldelels tagen.jag är som helt tokig i förlossningar på nåt sätt...jag kan nästan sakna sjukhusdoften o maten och det onda värkarna fast det är så heeemskt ont men när det kommer upp på magen..åååå...
då vill jag inte alls tänka att debora är den sista.
tänk vad häftigt att du får vara med om detta och se föräldrarnas glädje och oro m.m.


stooor kram