tisdag 13 september 2011

.Ett livets mirakel

Jag stortrivs verkligen på förlossningen, även om jag fortfarande är sååå nervös inför varje pass. Det är så mkt kvar att lära, så mycket saker jag ska kunna. Det bara snurrar i huvudet efter en dag där, men samtidigt är det så mkt känslor. Vilken ära det är att få vara med och se olika individer bli föräldrar, det är rörande. Tuffa killar med tatueringar och muskler som när dem får se sin lilla son/dotter för första gången blir rörda till tårar. Det är starkt! Tänk att jag får vara med om det.

(bild lånad från google)

Igår fick jag vara med och förlösa en liten tjej och den här gången fick jag göra det helt själv. Wow! Det var häftigt! Man går som på små moln efteråt, känner sig som ett barn på julafton. Det är en sådan obeskrivbar känsla.
Ikväll hoppas jag på att få vara med och förlösa ytterligare ett litet barn. Jag hoppas bara jag kommer att stå på benen hela kvällen, känner mig nämligen inte helt på topp. Det känns som om jag håller på att bli sjuk och det har jag inte tid med nu.

Nej, dags att börja göra sig klar nu. Ska in på lönesamtal innan jag går på mitt kvällspass.
På återseende!

/ Mrsfunky

Inga kommentarer: