måndag 19 september 2011

.En bra bit på väg

Har jobbat hela helgen, fast jag har varit genomförkyld. Har varit lite småjobbigt, men det har gått ganska så bra ändå. Hade riktigt lugnt både i fredags och lördags och fick inte vara med och förlösa en ända bebis. Igår däremot fick jag och min handledare förlösa två små barn och idag fick jag oxå förlösa två stycken. Det är sååååå häftigt!

Vissa dagar känner man sig bara så otroligt liten, det är så mycket som man ska lära sig och man har en stor press på sig att kunna allt. Skönt att veta att det är lång väg kvar att lära sig på. Förhoppningsvis så släpper det snart och jag kommer att känna att jag börjar få kläm på saker och ting. Själva förlösandet känns inte som det värsta, men däremot att suturera bristningar är inte det lättaste vill jag lova. Dessutom har jag lite problem att sätta skalpelektroder på bebisarna, men det kommer väl så småningom.

Känner mig i alla fall väldigt glad över att jag valde att läsa till barnmorska. Det känns helt rätt och jag känner att det är rätt val.

/ Mrsfunky

Inga kommentarer: