måndag 3 november 2014

.En vit vecka utan Facebook

Ja, den här veckan ska jag inte vara ute på Facebook en endaste gång. Jag och en kompis har lovat varandra att vi ska klara oss utan att gå in på Facebook. Det är helt sjukt hur Facebook har tagit över och hur beroende man har blivit. Vad skrivs egentligen på Facebook, inte mycket. Visst är det kul att kunna hålla kontakten med så många, men jag har börjat tröttna. Det känns som om det är en tävling, ett ställe där man ska visa upp hur duktig man är, hur mycket man tränar, hur man äter, vem som åker på bästa resorna eller andra saker som inte är särskilt intressant. Jag har lagt ner alldeles för mycket tid på Facebook och nu ska jag försöka klara mig utan det. Klarar jag den här veckan så ska jag försöka en vecka till. Jag hoppas att det leder till ett minskat beroende.



/ Mrsfunky

Inga kommentarer: