onsdag 12 november 2014

.Lite dagen efter

Ja, jag känner mig verkligen lite dagen efter idag. Klockan var över tolv igår kväll när jag kom hem ifrån bion och sedan låg jag och mannen och pratade ett tag, så det blev inte många timmars sömn inatt inte. Det värsta av allt är att jag ska jobba extra i natt, vilket lär bli tufft med tanke på hur lite jag har sovit. Nåja, det löser sig ändå. Är tacksam över att min kära mamma vill komma och sova här inatt eftersom mannen min är bortrest tills på lördag.

Filmen då, hur var den? Jo, den var faktiskt riktigt bra. Så här står det på SF´s hemsida om filmen:

På Nick och Amy Dunnes femte bröllopsdag anmäler Nick sin fru saknad. Polisens utredning och en massiv mediacirkus drar igång och Nicks bild av ett lyckligt äktenskap blir allt mindre trovärdig. Det dröjer inte länge innan hans lögner och underliga beteende får alla att ställa sig den obehagliga frågan: har Nick Dunne mördat sin fru?

Den var ganska lång, men man blev aldrig uttråkad. Det hände saker hela tiden. Kan varmt rekommendera den. Den var kanske inte en av Ben Afflecks bästa, men helt klart sevärd.

Jag ger den 4 av 5 funkys

/ Mrsfunky

Inga kommentarer: